tisdag 4 februari 2014

Dagens blandning

Idag har det återigen varit fågelsång och takdropp och kramsnö! Man borde ha stannat ute och njutit av dagen och gjort ljuslyktor eller en fin snögubbe, men målnings- och tapetseringarbetet väntade inne i huset.

Tur att Åke och jag kan hjälpas åt!


                        Bild: Åke tapetserar i gamla vävkammaren.


I söndags kväll var det andra toner på gång! Jag var på körstart för Andreaskören och vi fick träffa Mikaela Eriksson, vår nya körledare. Det kommer att bli trevligt med henne, precis som det varit med Anna Risberg förra våren och Anton Leandersson-Andreas tidigare.




Om en stund skall jag åka till församlingshemmet. "Samtal över en kaffekopp" är alltid trevligt!

Innan dess skall Åke och jag smaka av dagens sallad här hemma och smaka av den nytillverkade majonnäsen, samt några skivor av tjälknölen.

Smaklig spis får jag väl säga -

till kvällen ser jag fram emot fortsättningen av Åkes och mina projekt med målning och allt ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar