onsdag 26 februari 2014

Ett gott skratt

I södra Sverige håller man på att leta efter vårtecken, redan.

Här har vi inte så mycket att visa upp, men snön försvinner snabbt och isen på sjön är det inte mycket med.

- Den är rutten! säger man häromkring.

Ett nytt uttryck för mig!

                      Bild: Utsikten från altanen.


Häromdagen satt jag och pratade med Konrad och mamma Johanna, då de var här.

Johanna hade varit och åkt bräda i Romme, men Konrad var hemma hos oss och lekte med kusinerna.

- Det gör inte så mycket att man ramlar ibland, sa Johanna med ett leende.

-  Jag vill inte ramla  omkull och inte veta hur jag skall komma upp igen, sa jag.

Konrad tittade frågande på mig och jag fortsatte:

- Om jag skall åka nerför en backe måste jag binda fast en madrass på ryggen först.


                                  Bild: Konrad och Rut ritar och målar.


Åh, vad vi skrattade gott allihopa - och så roligt att Konrad förstod det lustiga med det.

Det glada gemensamma skrattet kommer jag att leva på länge ...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar