måndag 10 februari 2014

Jag har hört en sak

Gråmulet och nollgradigt och fåglarna sjunger vårmelodier även idag - men jag undrar om det skall bli mera snö och vinter.


                      Bild: Dagens rhododenron.


I lördags fick jag höra från säker källa ...

Det var barnbarnet Rut, som glad i hågen kom hem till sig och sa:

- Mamma, jag har hört en sak. Snart är det sommar!

- Jaa, det har du rätt i, svarade Theresia.


En stund senare kom Ruts bästa vän in genom dörren och var lika ivrig och glad, som Rut och sa:

- Jag har så mycket att prata om!

Flickorna satte sig därmed i soffan och pratade en god stund om sommaren, som skall komma.

- Nu sitter vi här och pratar. Vi är som de vuxna!

- Jaa! svarade Rut - och så skrattade de båda två.


                      Bild: Rut med sin kompis. 2013.


I morse, sa Rut med ett stort leende:

- Det var överraskat ... att få frukost på sängen!



Må så gott! Snart är det sommar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar