torsdag 13 februari 2014

En glad sol

Idag är det snö i luften men ingen sol i sikte. Vi har bara haft ca 19 timmars solljus mellan okt - jan sägs det. Så väl att vi har lite snö här i Horndal - men nog är det en egendomlig vinter!

Jag kan förstår barnbarnet Rut, som utbrast i morse:

- Jag vill inte ha det så här! Det har ju varit vinter en hel timme ju! Nej tusen dagar!


                      Bild: Kerstin och Rut. Jul 2013.


För Åke och mig passar vädret ganska bra. Det känns lite lättare att koncentrera sig på att dra runt med möblerna, som vi ägnat oss åt idag.

Vi har som alltid problem med takhöjden i huset. Det är alldeles för lågt för vissa skåp. En del väggar är för korta - eller så sitter det ett fönster eller ett proppskåp mitt på väggen.

Igår kom vi på att vi skulle försöka dela på den långa bokhyllan, som kommer från mina föräldrars hem. Hyllan har alltid varit opraktisk, men den har många viktiga funktioner, som förvaringsmöbel till böcker, fotopärmar mm. Ett mindre bibliotek blev det i den gamla vävkammaren ...




Snart är det dags att flytta in i den andra delen av bokhyllan, som jag kallar vitrinskåpsdelen - sedan får vi väl se om solen möjligen tittar fram.


                                  Bild: Ruts tavla. 2013.


Håll till godo så länge!

Här ovanför är en av Ruts vackra tavlor, där solen lyser och ser glad och vänlig ut -

ifall vi glömt bort hur solen kan se ut ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar