måndag 16 juni 2014

Midsommarvecka

Igår var det "De vilda blommornas dag" och jag kände mig glad över att vi kan härbärgera prästkragar, mormors glasögon, förgätmigej och styvmorsviol i vår trädgård ...

                      Bild: Styvmorsviol.
                       

Bilvägarna kantas annars mest av lupiner i allsköns färger. Man kan inte annat än säga att det är vackert, även om det är ett "modernt" ogräs.

Häromdagen hänfördes jag av vyn nedan, då jag var på väg hemåt från affären.

                     Bild: Båthamnen i Rossen.

Och vid vår trappa stod lupinerna i led och hälsade välkommen!



Till midsommaren passar det iallafall bra med lupiner. Det går fort att klä midsommarstången med dem.


                                  Bild: Midsommaren 2005.


Vi som så ofta önskar att allt skall gå fort och enkelt - och saknar tålamod.


Och jag säger:

- Tänk om man jag kunde uträtta ett och annat i köket innan midsommarhelgen. Baka matbröd och tårtbottnar ...

Det första är att väl att stänga av datorn ett tag?

Må så gott alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar