tisdag 17 september 2013

Besökare

Tidigt i morse var rörmokaren här och stängde av vattnet längst nere i huset - och om någon dag kommer vår snickare och hjälper oss med fortsättningen. Duschrummet och bastun skall bli ett förråd i stället och en vägg som är fuktskadad skall tas bort. Spännande blir det ...

Häromdagen, då en av mina kusiner var här, visade jag henne runt i huset och berättade om våra planer. Vi tyckte båda, att det var lite lustigt med 1970-talets färger, som Åkes far Rune hade föreslagit och gillade, en gång i tiden.

- Ja, lagom då man får bort allt det gröna och orange, så inser man att det är riktigt modernt igen, sa jag.



Det var sommarens sista varma, soliga dag och vi gick runt i trädgården. Vi stod en lång stund och beundrade buskmagnolian med alla rödrosa kottliknande frukter på grenarna;

                      Bild: Buskmagnolia.

Och vi satt på gäststugans altan (nedan) och pratade länge, länge - om släkten och livet och så.




- Det är allt härligt med släkt och vänner, sa jag till Åke för en stund sedan.

- Så synd, att jag inte tänkte på att ta en bild på er där ni satt i solen, sa han.

- Visst! sa jag. Men om en stund skall vi bjuda Martin på lunch, då han kommer förbi. Det är hög tid att sätta på ugnen, sa jag.

- Vad skall du bjuda på? undrade han.

- Det blir en överraskning, svarade jag.





2 kommentarer: