fredag 6 september 2013

Ditt bästa sätt

Det händer inte så ofta numera, att jag står vid spisen och rör i grytorna samtidigt som jag håller en bok i handen. Så var det med "Krig och fred" och "Sagan om ringen."

Det har sagts förut, men jag säger det för egen del:

- Läs en riktigt bra bok en gång till.

Jag skulle behöva läsa "Om konsten att samtala" av Anders Engqvist - en gång till.

Det var många år sedan jag läste den, men kanske den viktigaste meningen finns kvar i sinnet:

- Det finns inte det bästa sättet att tala med människor utan bara "ditt" bästa sätt.

Det är säkert det vi behöver veta! Ditt bästa, unika sätt - i precis allt du gör ...

                      Bild: Johannas unika konstverk från 1987.


Med eller utan en bok i handen;

Här ovan är i alla fall solar så det räcker till för hela dagen och hela helgen ...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar