måndag 23 september 2013

Bryggan

Igår och idag läste jag och hörde nyheten, att Angela Merkel fortsätter sitt uppdrag som förbundskansler i Tyskland. Det är allt en modig kvinna! tänkte jag, som behöver mycket styrka, kraft och mod, att stå kvar mitt i hetluften i Europa och världen.

Här i vår lilla värld är det lite andra vindar som blåser över träd och sjö - och en övergiven brygga i strandkanten ...

Om jag minns rätt så var bryggan ganska ny 1985, det året då mina svärföräldrar ordnade med stor släktträff, för min svärmor Martas syskon med familjer.

                      Bild: Släktträff 1985.

Bryggan har sedan dess varit en badbrygga, som man hoppat i ifrån och det finns hur många bilder som helst, från senare år, av badande.

Särskilt trevligt är det, att se bilder på svärmor Marta simmande långt ut i sjön år 2006, nedan.

                      Bild: Kristina med flera. 2006.

Bryggan har även fungerat, som en plats att äta och fika på -

                      Bild: Populär fikaplats. 2006.

- eller som en fiskeplats.

I somras (bilden nedan) fiskade Konrad och Rut, lite då och då. De gröna vasstråna dög väldigt bra som fiskespön.

                       Bild: Konrad och Rut. 2013.

- Jag fick en fisk! ropade Konrad till Rut.

- En riktig?

- Nej, på låtsas! En guldfisk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar