torsdag 24 oktober 2013

Fåfänga

Höstens grådis är här, men det är bra att tjälen gått ur marken igen så att jag kan sätta ner några fler vårlökar ...

Och igår var grävmaskinisten här och grävde bort jorden, som låg mot husväggen - och någon gång under dagen kommer golvläggaren, som skall säga sitt om fortsättningen inomhus.


Mitt i allt detta med reparationerna, som pågår längst nere i huset tänker jag på ordet fåfänga, av alla hundratals ord.

Häromdagen fick jag höra ett samtal mellan Rut 5 år och mor Theresia.

- Jag önskar att du hette fru Fåfäng, sa Rut. Visst är det fint?
- Nja ...

Så följde en diskussion om det var fint eller inte - och det slutade med att Theresia fick säga, att det var väl inte så dumt ändå.

Så många ord vi behöver lära oss att förstå i våra liv och innebörden av, tänker jag.

Och om en stund skall jag åka iväg till sångstunden på äldreboendet och undrar:

- Vad skall jag ha på mig idag?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar