fredag 11 oktober 2013

Förvandling

Än så länge orkar solen ta sig över skogens siluett och lysa in i mitt fönster, där jag sitter. Fönstret har numera fått ta över stora rummets vita spetsgardiner. De går ner lite längre och skuggar solens strålar på dataskärmen - hyfsat bra!

Gardinerna från rummet längst ner i huset har fått komma upp i vårt gröna stora rum över vintern. Där nere är det bara rörigt just nu!

Bastun och duschen är borttagen och en mellanvägg och två dörrar likaså. Nu ser det ut ungefär som på bilden nedan.


Det är en stor förvandling, som pågår, kan man säga.

Och utanför huset pågår även där en förvandling, som ger glädje i själen.
En dag såg det ut som på bilden nedan, då jag var ute på promenad efter vägen. Det blåaste blåa och det mest guldgula tillsammans - så lyckat!


I morse tittade jag ut över sjön och sa lite för mig själv:

- Även om hela tomten ligger i skugga så badar ön i sol. En ö i ljus!

                     Bild: Rossen.

Så tänkte jag på Py Bäckmans sång "Stad i ljus", som Tommy Körberg sjöng i melodifestivalen 1988 och sedan gick vidare med. 

Py Bäckman blev känd och förmögen. Och hon lär ha sagt:

- Jag visste inte vad jag skulle göra med alla pengar. Jag var van att ha det fattigt; Men jag köpte en ny kaffekokare.

Det var allt en bra investering, tycker jag ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar