fredag 18 oktober 2013

Vintern är här

I går åkte jag till Västerås och hälsade på. I fönstret blommade den gula hibiskusen.

- Och här blommar hibiskusen och du får kärt besök! sa jag till Theresia.
- Jaa, som mormor brukade säga, sa hon och skrattade.

En stund senare kom Rut hem - och rätt som det var satt hibiskusblomman i hennes hår.


Och Knut gick omkring med händerna rakt upp och försökte balansera sin gång - utan att ramla - däremellan försökte han att nå datorn och tangentbordet.


I morse satt vi vid frukostbordet vid tända ljus. Vintern kom ju inatt!


Och jag fick kaffe i rosenkoppen, som Rut tyckte jag skull ha.


På väg till förskolan, lite senare än vanligt, sprang Rut runt i stor glädje i den vita snön.

- Vinter är här! Vintern är här! ropade hon medan hon samlade ihop fina is - och snöklumpar.

Ja vintern är här, tänkte jag då jag skulle åka hemåt igen - och jag mindes våra barns glädje då den första snön kom - och min egen då jag var barn.

Så var det dags att skrapa bilens isiga och snöiga rutor ...


1 kommentar:

  1. Men den har inte kommit hit än..vintern alltså.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera