fredag 25 oktober 2013

Snart november

Det ser ut att bli en solig dag idag och vi får snart besök ...

I tisdags kväll var jag i Horndals Trädgård. Det var "Trivselkväll" och vi som var där fick återigen lära oss en del nytt om krukväxter, perenner mm.

Jag passade på att få med mig ett par fina amaryllislökar hem.

Det var även ett blomsterlotteri , som det brukar, och jag sa till damen bredvid mig:

- Jag brukar alltid vinna något. En liten tomte eller så!
- Jag vinner aldrig något, svarade hon.

Det slutade med att hon vann en stor blomma och jag fick den sista vinsten, som var liten, men vit och söt.


Nu får vinsten samsas med alla kaktusar, som börjat knoppas i trappfönstret. Det är ett mysterium att växterna känner att det snart är november månad.

Och i morgon kväll får vi inte glömma, att är det dags att backa klockorna en timme - och att vi skall ta in utemöblerna under tak ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar