fredag 10 januari 2014

Ibland händer det en del

Vilken syn! Vågorna på sjön går höga och isen har försvunnit, men på land ligger ett tunt täcke nysnö. Åke borstar taket rent i den gamla vävstugan och "klinkerkillen" fortsätter med golvet i matkällaren - och jag stannar i köket och bakar tekakor ...


Ibland händer det en del!

Det var på våren 2010. Vi höll på att sälja huset i Lindesberg och vi hade fått en liten lägenhet i Enköping; Samtidigt funderade vi på vad vi skulle göra med huset och vattnet i Horndal. Vi kom slutligen fram till att den grävda brunnen hade gjort sitt!

- Du hann knappt lägga på telefonluren förrän brunnsborrarna var utanför huset. Och ett par dagar senare var de här och började borra efter vatten i backen och gräva i marken, påminner jag Åke om emellanåt.

                        Bild: 2010.

Och hur kom det sig att jag började tänka på allt det där? Jo, en dag fick jag se Ruts fina bild föreställande en prinsessa utanför ett höghus.

                      Bild: Ruts tavla. 2013.

Det var så det var! Vi bodde i ett höghus på 8:e våningen i Enköping och vi bodde grannar en tid med Rut och Theresia och Martin. Ett fint år att få bo dem så nära!

                      Bild: Jan. 2010.

Rut kom in till oss och hälsade på med dockvagnen och de sovande dockorna och viskade:
- Sch ...

Och sedan sa hon förväntansfullt: - Mat!

                                     Bild: Rut. 2010.


Men nu är det visst kaffe på gång. Jag får bjuda på tekakorna ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar