måndag 27 januari 2014

Måndagsutflykt

Idag tog vi en biltur till Duro fabriksbod i Hagaström, Gävle. Vi var ute efter tapeter till rummet längst nere i huset ...



Genast vi klev in genom dörrarna möttes vi av en trevlig dam, som lyste upp då vi sa att vi var ute efter tapeter.

Åke och jag trodde att vi visste ungefär vad vi ville ha, men det var svårt att hålla fast vid det, då vi såg alla fina mönster och vackra färger.



Efter en god stund bestämde vi oss för en mönstrad tapet, fastän vi sagt att vi skulle ha något utan mönsterpassning.

Vi får visa tapeten på bild då vi fått upp den på väggarna! Än dröjer det nog några dagar innan det blir dags.

Glada i hågen åkte vi hemåt med våra tapetrullar, men först stannade vi till i köpcentret i Valbo. Då upptäckte jag att jag tappat min varma stickade halsduk, som jag fick av Johanna en jul.

På det viset fick vi åka tillbaka till Duroaffären igen - och där fanns halsduken.

På vägen pratade vi om den trevliga, gemytliga fabriksboden och sa:

- Vi får väl åka tillbaka dit igen! Vi har ju fler väggar, som behöver nya tapeter ...



PS:

http://www.durosweden.se/




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar