måndag 25 november 2013

Glädje

Idag var det årets besiktning hos tandläkaren. Medan jag satt där i tandläkarstolen och väntade fördjupade jag mig i den färgglada bilden, som hängde på väggen mittemot.

På affischen från Gallerix var det några teckningar, som visade vad "Glädje" kan vara - och det var barn i olika åldrar, som hade ritat alltifrån soliga stränder som besök på tivoli.

                      Bild: Sara åker kana, Kalle åker båt.

Vad kunde vara lämpligare att ha just här? tänkte jag - och kom att tänka på Saras och Kalles teckningar, som vi fick för en vecka sedan. Även de teckningarna var det sol och glädje i!

- Det ser bra ut! sa tandläkaren och jag kände mig lättad och åkte hemåt igen.

Jag passerade Hjulet mitt i Horndal och såg att den stora julgranen, var på gång att sättas upp igen. Ett år går fort!

Solen lyste, precis som igår.

                      Bild: Grönsinkavägen.

Nedanför vårt hus låg isen i viken och blänkte, som en spegel.

                      Bild: Kalle och Sara i badviken. 2013.

- Svårt att tänka sig, att det inte var så längesedan, som vattnet var ljummet i sjön och det var full sommar, sa jag då jag kom in i huset.

- Det är snart sommar igen, sa Åke som han brukar ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar