tisdag 12 november 2013

Kära släkten

I morse blev jag överraskad och glad över att få ett mejl från sysslingen Mikael. Han bifogade en skannad bild på min mormor och fyra döttrar. Fotot hade han hittat i sina fotogömmor.

I mina skåp med fotopärmar är det svårt att komma åt just nu, p.g.a reparationer som pågår i bottenvåningen, så jag tackar ...

Mormor Hulda 80 år.  18/6 1959.
Mostrar, morbröder, kusiner firade mormor Hulda, som fyllde 80 år, tyvärr var inte moster Vera och kusinerna i Dalsland med. Så synd!

Vi var hemma hos moster Elin och Bertil i Flen. På bilden ovan sitter mostrarna Elin och Alva till vänster och min mor Rut och moster Anna till höger. 

Så roligt, att få minnas den dagen igen! Och den blommiga soffan och radion i bakgrunden.

Det har inte varit ofta, som vi kunnat träffas så många. Det har alltid varit långa avstånd. Men visst har vi sammanstrålat emellanåt, som väl är.


 I juni 2007 fyllde min moster Vera 85 år. Då var det bara min mor Rut kvar av systrarna. 

Den gången var vi i ett soligt Småland hos min yngsta kusin - som med åren blivit nästan jämnårig med mig!
                      Bild: Vera 85 år i vitt. Några i släkten, som var med.

På bilden ovan är en del av den närmsta släkten till Vera med och jag tänker:

- Det är något visst med släkten! 

Vi har mycket gemensamt att vara glada över; Som vår kära mormor Hulda och morfar Hjalmar och många fler ...


       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar