fredag 15 november 2013

Te-buffé

Igår bjöd vår kör in till melodikryss och te-buffé i församlingshemmet i Horndal. Trevligt var det! Jag kan fortfarande känna sångarglädjen, som jag tror att alla som var där kände.

Vi dukade upp hembakat bröd i alla varianter - allt ifrån tekakor, frökex, morotskaka, till småkakor och glutenfritt. Det fanns något för alla smaker!


Åke och jag satt och pratade med ett par, som precis som vi flyttat ut på landet från storstaden; Och vi jämförde med varandra vilka förändringar vi upplevt i våra liv.

Vi pratade om fåglar, växter, rådjur och natur.

- Och så kan vi få se en alldeles fantastisk stjärnhimmel, sa jag.

Ukulelegruppen spelade -


kören sjöng till melodikrysset och det var allsång och lotterier.


Jag sa till bordsgrannarna:
- Jag har redan vunnit en gång idag! En vacker blomma, från Horndals Trädgård. Mer kan jag inte begära denna dag!



I morse tittade jag på vinsten i morgonljuset och blev återigen så glad. Tänk att jag vann en orkidé med både ängel och hjärta, med texten "Du är en ängel."

Vår fina trädgård här i Horndal är allt "änglar"på riktigt, tänker jag ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar