torsdag 16 oktober 2014

Är det vinter i morgon?

I förrgår sattes snöpinnarna upp efter stora vägen - och i morse kändes det isande, kyligt, som om vintern var nära ...

Jag skyndade iväg till äldreboendet för att sjunga med Vi-kören. Alltid lika roligt!

                     Bild: Trappan upp till stora vägen.

Det var för tio år sedan! Åke och jag skulle roa barnbarnen Emanuel (5 år) och Elias (3 år) en gråkall lördag. Vi tyckte det kunde passa att vara inomhus och vi tog med dem till Naturhistoriska Museet -  vi fick sällskap av vår yngsta dotter, som bodde i närheten vid den tiden.



Det var dinosaurierna, som lockade! Båda pojkarna tittade på de kläckta äggen och dinosaurieungarna - och de sprang runt och tittade på allt.

                      Bild: Emanuel och Elias.

På vägen därifrån fastnade vi i shoppen! Och mjukis-ormarna fick följa med hem.

                                  Bild: Naturhistoriska Museet i bakgrunden.


Kallt och ruggigt var det!

- Är det vinter imorgon? 
Det blir aldrig vinter! 
Jag vill ha min vintermössa! 
sa Elias otåligt några dagar senare. 



Och idag undrar jag (ungefär) detsamma -

 och vill sätta mig framför den sprakande brasan, som Åke tänt ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar