onsdag 8 oktober 2014

Hemma igen

Idag lovar jag att avsluta mitt Rhodoskapitel ...

Den finaste dagen var nog då vi var i Lindos och promenerade upp till ruinerna av Athenas tempel allra högst uppe på berget -


och fick sällskap av ett stort antal åsnor, som bar upp "modiga" turister på sina ryggar. Men -



igår var det roligt att åter få träffa vännerna här hemma. Det var dags för oss damer att samlas till "Samtal över en kaffekopp" i församlingshemmet.

Det var Sara som höll i samlingen och hon ledde bl. a in oss i ett samtal om Stefan Einhorns senaste bok "De nya dödssynderna" ...

Då jag kom hem en stund senare lade jag undan de två sista pocketböckerna, som jag köpte på Arlanda inför resan till Rhodos. "Alfabeten som kunde räkna" kändes ganska långtråkig - men boken "Min mormor hälsar och säger förlåt" hade en del att säga mig. Så kan det vara med böcker!




Nu ser vi fram emot en fin höst för oss alla ...



Häromdagen möttes vi av den färgsprakande synen på bilden ovan.



Ofattbart vackert!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar