måndag 27 oktober 2014

Vårvindar

Idag är det är svårt att tänka sig att vi redan har ställt om klockorna till vintertid - och att  vår kör börjat öva in sånger till föreställningen "Karl-Bertil Jonssons Julafton" ...

Vindarna är ljumma och det är 14 grader plus.


På förmiddagen var jag ute på en promenad i skogen. Det är bäst att passa på!

Under stubbar, stenar och rötter skymtade ingångar till underjordiska bon fram - och håligheten på bilden ovan stannade jag till vid.

Det var något sagolikt, vackert över det hela, som en tecknad barnbokssaga av Elsa Beskow - och jag tänkte på "Tomtebobarnen" som levde mitt i naturen - och hade mössor, som var röda med vita prickar.



En bit längre bort stod den ståtliga granen, som så länge jag vet, omfamnat en stor sten med sina starka rötter. Så fantastiskt!

Där i närheten brukar det alltid finnas kantareller - och idag fanns det en!



Genom ris och snår och över stock och sten - inte alls långt bort, men ändå härligt att efter en god stund få se vårt röda hus skymta fram i skogsbrynet ...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar