torsdag 30 oktober 2014

Nöjen

Den här veckan är det ovanligt mycket sång och det är trevligt ...

I morse då jag åkte iväg för att sammanstråla med "Vi-kören" var det frost på marken, men solen tittade fram.

Jag hade tid att hoppa ur bilen vid Horndals Brukspark och stod där en stund och tittade på det vackra färg- och ljusspelet i allén.

                      Bild: Horndals Brukspark.

Då jag kom hem igen efter körutflykten till äldreboendet i Fors bl. a hade spåren av frost försvunnit på marken - och boken bakom vår gäststuga stod i sin fulla prakt i solen; Och jag stannade till!

Jag tänkte på mannen som jag träffat i Fors, som sa:

- Den 30 oktober brukar det alltid vara fint väder! Då brukar vi dricka födelsedagskaffe ute!

                                  Bild: Bok.

- Härliga nöjen! Att träffa nya människor, lära sig hitta till nya platser, att hinna uppleva naturens växlingar, att sjunga i kör - och komma tillbaka hem igen till Åke som hade kaffet på gång.


                      Bild: Tobias, farmor, farfar och mormor. 1979.

På tal om nöjen!

Då vår Tobias var inemot fyra år satt han ibland med måttbandet i handen och tränade på sifferföljder, precis som Daniel gjorde i samma ålder.

Tobias gick sedan vidare i matematikens värld och bläddrade, metodiskt i tjocka böcker, sida för sida - och berättade för mig vilka nummer, som stod på varje sida.

Det var riktigt rofyllt och trevligt att lyssna på ...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar