måndag 24 december 2012

God Jul

Ikväll sjunger vår kör julsånger igen i By kyrka och i Horndals kyrka. Det är en ny, fin jultradition för mig ...

En gång när jag var liten var vi hos mormor och morfar i Spelvik och firade jul. Den gången gick min moster Alva ut i ett ärende, strax innan tomten kom. Åh, vad jag tyckte det var synd om moster, som inte fick vara med när tomten kom.

En julafton i Göteborg, gick min far ut för att köpa en tidning, precis innan tomten kom. Så dumt! Den gången dansade tomten runt med min lillebror och det missade vår far.

En jul tappade tomten skägget!

Tänk så många episoder att tänka på med glädje!


Idag blir det nog ingen tomte eller jultårta, men tårtan som vi fick julen 2005 kan vi njuta av en gång till ...

Önskar alla en Fridfull och God Jul!

2 kommentarer: