torsdag 13 mars 2014

Afton röd gör morgon söt

Igår skyndade jag mig ut på altanen för att inte missa solnedgången. Färgerna och ljuset flammade till, speglade sig i isen inne i viken, och snart var tavlan borta ...

                      Bild: Rossen.

Idag på förmiddagen sken solen åter och det kändes, som om jag skulle ut på turné. Vi-kören och Ukulelegruppen skulle medverka i Fors Missionskyrka. Det är ingen lång resa, men ändå!

På kaffeborden stod rara buketter med utslaget blåbärsris - och det blev allsång runt borden, som avslutning.



På vägen hem stannade jag till vid sjön och spanade efter svanarna, som flög förbi i plog igår morse. De verkade vara kvar långt borta i andra änden av sjön.

Hasselhängena lyste gula mot den blå himlen. Så ljuvliga!

                                  Bild: Hassel.


Våren har kommit långt, kunde jag konstatera. Det är hög tid att sätta fröna inomhus och skaffa sättpotatis.


Barnbarnet Kerstin har satt melonkärnor. Nu behöver hon visst få tag på en giraff framöver.

- Jag behöver den, för den skall hjälpa mig att plocka meloner från melonträdet.

Så underbart!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar