onsdag 12 mars 2014

Ett förvandlingsnummer

Igår var jag på "Öppet Hus."

Vid kaffebordet var det några som frågade mig:

- Var bor ni?

- I huset bredvid, där den gamle sotaren bodde en gång, svarade jag.

Med ens visste de vilka mina svärföräldrar var och var jag och Åke bodde. De berättade att Rune sjöng i samma PRO-kör, som dem en gång i tiden.

- Vid ett tillfälle var hela kören hemma hos Marta och Rune. Vi satt på den stora altanen och sjöng, så att det hördes vida omkring, berättade de.

- Det var annars väldigt många, som besökte Martas fina trädgård, fortsatte de.


                      Bild: Hemmets Veckotidning, Nr 22, 1994.


Ja så var det! Det var en riktig visningsträdgård, som Marta planterade och levde ut sina drömmar i - och Rune var noga med gräsmattorna, tänkte jag.

                      Bild: Marta sitter på gräsmattan. 2003.

        
Långt senare kunde Marta stå uppe på altanen och med humor utbrista;

- På långt håll och med svag syn ser det riktigt fint ut i trädgården.


Vi får väl se hur det blir här i år, men som på Martas och Runes tid blir det aldrig mer;


Och vårens förvandlingsnummer har inte riktigt kommit igång än ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar