måndag 24 mars 2014

Att klättra

I fredags kom Rut hem till sig och sa:

- Mamma, det är tisdag idag, så jag vill ha fredagsmys!

                                   Bild: Knut.

På lördagskvällen kom Åke och jag på besök; Tror bestämt det blev fredagsmys då med! Det kändes så.

Tidigt på söndagsmorgonen vaknade Knut tidigt, som vanligt. Fylld av energi!

Han tränade på att klättra upp på pallen. Vilken bedrift! att hålla balansen.


                                   Bild: Knut och Rut.

Efter frukosten gick jag ut med Rut och lille Knut på promenad i vårsolen - och vi kom till de härliga klätterträden, som Rut och hennes kompis gillar så mycket.

                                   Bild: Knut och Rut.


                                  Bild: Rut.


- Hej mormor! Hej Knut, ropade Rut högt uppe i toppen på ett av träden.

Jag och Knut tittade upp i trädkronan; Och där satt Rut och lyste med hela ansiktet.

Så roligt för Knut och mig, att upptäcka hennes glada ansikte bland alla grenar ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar