tisdag 25 mars 2014

Vårvindar och kalas

Idag hoppar koltrasten omkring på marken och runt omkring är det bofinkar, domherrar, grönfinkar och kvitter ...

                                  Bild: Rut och Knut.

I lördags blev Åke och jag mottagna med stora famnen. Rut och Knut skuttade runt av glädje!

Rut tog hand om vår packning och bäddade med lakanen i stora rummet. Hon ordnade med våra kläder och avslutade det hela med att placera kvällslektyr på våra bäddar. Så omtänksamt!

Åke och jag sov väldigt gott.

                      Bild: Nils och Ellen först!

Dagen efteråt var det ett gemensamt kalas i Grillby för Nils 8 år och Ellen snart 12 år, med tårtor, sång och paket.

                      Bild: Nils och Ellen med kusiner.

Och mitt i alltihopa stod kökssoffan, som mina föräldrar fick i lysningspresent (1941) från Eneboga Gård. På den tiden var den gul, Tänk så många flyttar och händelser den soffan varit med om!

- Har ni hört historien om soffan förut? brukar jag fråga. Åh, så roligt att ni sitter i den soffan just nu!


                      Bild: Åke.


Nuförtiden är det andra slags möbler ...

Igår skruvade Åke ihop våningssängen, som vi passade på att köpa på Ikea i Västerås. Det var ett riktigt "plockepinn", som till sist blev till en stadig säng - och den väntar nu på sina första nattgäster ...


Må så gott i vårvindarna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar