måndag 25 februari 2013

Sportlov

Idag är det en solig, gnistrande vacker vy utanför fönstret, som lockar oss ut ...

I lördags hade vi soffan full av rara sportlovsfirare, som åt chips och frukt då melodifestivalen drog igång på TV. Jag ville vara med och höra barnens kommentarer ...


                               Bild: Rut närmast i bild.

Alla hade varit ute i snön på dagen och var trötta. Lilla Rut 4,5 år, vår expertkommentator, hade åkt slalom för första gången.

1. - Vad tokiga de är, som inte har så mycket kläder på sig, sa Rut. (Army of Lovers)

2.  - Kommer hon från Sverige också? Kan vi åka till henne mamma? Kan vi åka och hälsa på Askungen? (från förra deltävlingen!)
För högljudd! (Lucia Pinera)

3.  - Den här var väl också högljudd, kommenterade övriga i soffan.
     - För lite fart, sa Nils 6 år.
     - De kryper fram ur röken. För kul! sa Rut bestämt. (Robin Stjernberg)

4. - Jag tycker om Sylvia. Jag hoppas, att hon vinner! (Sylvia Vrethammar)

5. - Snygg! sa Rut.
    - Bäst! sa Nils. (Ralf Gyllenhammar)

6. - För kul! suckade Rut. (Behrang Miri)

7. - Jag hoppas den vita vinner (Sylvia) och så hon, sa Rut. (Terese Fredenwall)

8. - Bra! säger alla och lämnar soffan. (Ulrik Munther)

Då vet vi vad det uppväxande släktet tycker!

Nog var det bättre stil på TV förr, jag gillade inte "spektaklet." 



Tack och lov att snön ligger kvar och att barnen verkar gilla skidåkning och pulkaåkning allra bäst ...


1 kommentar: