tisdag 8 januari 2013

8 jan

Idag skiner solen och solljuset har nuddat taken! Jag tog en promenad efter vägen och hittade en fin solfläck att stanna upp i. Där stod jag en god stund och blundade, innan jag gick hem och fortsatte att städa.

Egentligen skulle vi ha en riktig julgransplundring som förr i tiden, tänkte jag, men det blir ingenting med det i år.

                             Bild: Barnen på Kransen 4 i Göteborg. Jag sitter i tomtens knä.

När jag kom in igen, gick jag omkring och plockade ihop julprydnader i huset och började plocka ner teckningar från klädstrecket, som barnbarnen hängt upp i rummet.

- Är du alldeles okänslig? utbrast Åke.

                                     Bild: Kalle (5 år)

Så nu finns tvättstrecket kvar och en del teckningar, fattas bara ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar