onsdag 6 mars 2013

6 mars

Idag kände jag mig som en björn, som kom ut ur idet - solen värmde och ljuset var nästan bländande vitt.

Jag lufsade efter vägen, som börjar synas igen under is och snö - ställde mig vid garaget och ringde till Småland - om nu björnar kan det.

 Sedan hälsade jag på Åke på vedbacken - ett riktigt vårtecken det med! Han visade mig sin nya huggkubbe och alla lustiga vedträd.


Vi pratade om lite ditt och datt! Jag berättade att jag handlat på internet på morgonen och sparat en massa tid med det - men någon dag måste vi åka till stan i alla fall, sa han.

När jag kom in kikade jag på de små lökarna, som så småningom skall bli pärlhyacinter. Det är trevligt med vårlökar - och att det verkar bli vår i år igen!



I höstas grävde jag ner en del lökar i jorden ute. Hoppas de kommer upp, vad det nu var, som jag satte ner ...

I morgon skall jag gratulera en 102-åring! Det blir roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar