måndag 11 mars 2013

Finalkväll

Idag tittar solen in på dataskärmen och jag skall gå ut vad det lider. Åke vill visst ha lite handräckning på vedbacken ...

I lördags kväll satt Åke och jag i TV-soffan igen och tittade på Melodifestivalen. Det är en gammal tradition, trots att vi inte gillar ståhejet alla gånger, så hör det till. Jag sa:

- Vad bra! att jag har dig som proffstyckare ikväll.
- Vem är det där? honom har jag inte sett förut. Åja, ganska bra ...

Ungefär så där lät det!

Som väl var fick vi gedigna rapporter från Rut 4,5 år - via nätet - och det var en hel del.

                                   Bild: Rut klädd i mamma Theresias klänning från 1987.


Först kommenterade hon Ginas klänning:

- Vilken fin klänning hon har!

1. - Jag tycker den här är superbra, och jag vet att han kommer vinna.
     (Ulrik Munther)

2. - Åhhhh, måste vi höra honom? (David Lindgren)

3. - Den här är ful! (State of Drama)

4. - Han har tränat väldigt mycket! Väldigt, väldigt mycket! Mello! 
     (Anton Ewall)

      Åhhh, när kommer Sean Banan?

5.  ... (Louise Hoffsten)

6. - ELD! Pianot brinner! Jag tror inte han är rädd ... (Ralf Gyllenhammar)

7. - Skitkul! (Ravaillacz)

8. - Nu kommer han! Åh, vilka fina tjejer. Nu har han vingar ... och blöja!  
     Copa copacabanana ...
     
     Hoppas Sean Banan vinner. Om jag hör att någon annan vinner kommer
     jag gnällskrika! Sean Banan är så gullig!!!

8. - Och jag vet också att han kommer vinna. Allvarligt! På riktigt! 
     (Robin Stjernberg)

9. - Åhh, vad Hio ser fin ut! (YOHIO)
 
Jag måste säga att årets finalkväll i Melodifestivalen var en överraskning - jag gillade Carolas och Loreens framträdanden dessutom - och visst är Sean Banan gullig.

Åke och jag kom i alla fall gemensamt fram till att Robin Stjernberg var en värdig vinnare, till sist. 

Nu är det bara Eurovision Song Contest i Malmö som väntar ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar