fredag 15 mars 2013

Vardagsglädje

Åh, man kan ju skratta gott! Jag blev uppringd av en dam, som ville hjälpa mig att få lägre utgifter, eller vad det nu var. Jag var väl inte riktigt vaken!

- Vill du inte ha billigare el?
- Nej, svarade jag.

En morgon som denna borde man väl vara glad över en sådan fråga - det var minus 24 grader i natt och vi har småfrusit hela morgonen - men nu är kaminen igång.

Igår ringde min bror och vi pratade länge i mobiltelefonen. Jag sa till honom:
- Nu måste jag nog sluta för jag skall åka och handla.

Samtidigt som jag sa det, funderade jag på vad jag skulle handla och göra mer och började titta efter telefonen. Var var den?

- Du, jag letar efter telefonen och kan inte hitta den!

Åh, vad vi skrattade länge och gott ...

Nu är solen här igen och hjälper upp värmen till både kropp och själ.

Jag vill fortsätta måla i tvättstugan, men där är det så kallt ännu.


Värmen kommer väl vad det lider och nu skall jag höra med Åke om vi skall fixa lite förmiddagskaffe ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar