fredag 22 mars 2013

Majonnäs

Det är allt tur att inte Livsmedelsverket eller någon annan bestämmer vad vi inte skall äta idag ...

Kungen, Åke, i köket håller på att tillverka majonnäs igen! Han har blivit en riktig hejare på det. Den blir så god och passar till nästan alla rätter. I dag kokar jag kött med grönsaker, det kommer att bli gott med en majonnäsklick till.

Häromdagen var det annat kött på menyn, som jag lagat till. Titta på bilden, där ligger även majonnäsen så gul och fluffig!



På tal om att bestämma så har jag ett härligt minne från Tobias 4 - 5 år, som protesterade då han såg pappa Åke lägga ner pannkakan i den nyss använda sopptallriken.

- Det får man inte, sa Tobias.
- Det bestämmer jag väl själv, svarade Åke.
- Nej det kan du inte!! Det är statsministern, polisen och kommunen, som bestämmer.

Så är det allt i många fall, tänker jag och ler åt minnet ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar