onsdag 3 oktober 2012

Måla, måla ...

1976 var det en solig, fin sommar. Vår familj var ute och campade med våra små barn. Vi var till Åland bl a. Vi var naturligtvis en sväng till mina svärföräldrar (Marta och Rune) i Horndal också, där vi slog upp tältet ute på gården.
Mina svärföräldrar höll på och att bygga om sitt fritidshus för att kunna bo där permanent. Inte visste jag och min man då, att vi skulle bo i detta hus om ett antal år.
Det var en fröjd att följa med i all planering av nybygget. Allt blev så modernt för den tiden. Orange, grönt, brunt var färgerna som dominerade. Mycket furu överallt, vävtapeter och en del heltäckningsmattor så klart.
Jag minns så lyckliga Marta och Rune var. Inte funderade de på, att det var väldigt mycket arbete som låg framför dem ...

Idag, på eftermiddagen målade jag över en furuvägg i källaren. Det är klart att man tänker på att det är lite "lustigt" att det är så fint med vitt idag.
Jag tycker det blir rena drömmen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar