fredag 5 oktober 2012

Sjumilaskogen

Vi bor i en backe. På hösten hamnar vi mer och mer i skuggan från skogen i öster, ovanför oss. Det är Sjumilaskogen, som breder ut sig där.
Numera kallar jag den så! Det var, Nils 6 år, som med stora, förundrade ögon frågade om det var sjumilaskogen vi var i häromdagen.
Jag svarade, att det kan man säga, den är verkligen stor ...


Jag försöker att lära mig att fånga in solljuset med blicken från skogens toppar och himlen ovanför. Jag är så beroende av ljuset och himlens blå färg.
 
Det finns ibland ett ljus borta i väster också. Där ligger ön, som ofta badar i solljus och färg.
En gång såg jag en älg stå där borta på stranden. Eller var det möjligen en synvilla?

Men än är inte vintermörkret här. Skall skynda mig ut så snart jag hinner!
Men först vill jag måla mer "vitt" i husets bottenvåning.

2 kommentarer: